Friday, November 30, 2012

Buah Zuriat @ Adam

Assalamualaikum.. Berjumpe kite di hari jumaat yg mulia ini yer tuan-tuan puan puan.. Hehehehe

Pg ni aku nk cerite pasal buah zuriat @ buah adam. Buah ni aku kirim dgn my MIL mase mereka menunaikan haji br2 ni.. sblm ni tak penah tau pun ade buah ni.. Mase tu tgh2 tgk mjalah solusi kt umh my MIL.. Pas tu ade 1 artikel mgnai khasiat buah ni.. So, aku pun ape lg krim la buah ni kt MIL kbetulan mase tu diorg nk p Haji. Aku tak sure la buah ni ade jual ke tak kat malaysia ni.. Alhmdulillah, lpas diorg da blk aku pon xsabau2 la nk tgk rupe buah tu kan..

cenggini la rope buah zuriat tu bile da dbelah dgn parang @ pisau yg diketuk2 dgn lesung batu.. yg kaler putih tu la isinyer utk direbus.  heheheh

mase ni mmg tungtang tungtang dapor umah aku.. kerassssss gilerr kulit buah ni. siap melantun-lantun lagi nk kasi bukak kulit ini. buah ni keras dr buah kelapa oke! da la mase ketuk2 buah ni waktu mlm dlm kul 10... so, op kozzz la jiran sebelah dengar kan... soriii yer jiran2 ku..

keadaan kulit buah adam ni setelah dibelah.

utk makluman, aku belum lagi merebus buah ini yer.. isi nye aku smpn dlu dlm peti ais utk drebus mlm ni.. sebab mase buah ni dikupik aku tgh minum air akar kayu..

nantikan next post cara2 utk merebus buah ini yer kawan-kawan.. 

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: