Friday, October 7, 2011

Wedding story 13 - persiapan pun dimulakan

kurang empat bulan sajer lagi saat kami disatukan... haaa? empat bulan??? terkezutt kaoooo!!! insyaallah.. macam macam benda nak kena pikir. nasib baik lah gelang utk batal air sembahyang dah beli awal awal lagi.. yelar nokk, emas kan makin lame makin melambong argenyer.. so, kitorang beli mase bulan 6 lagi.. hohoho..

persiapan yang lain pun dah mule beli sikit-sikit.. doorgift dah tempah.. tggu bulan 11 ni baru leh amik. sabtu ni baru plan nak carik bunga telur n paper beg..

pelamin pun dah booked.. aku amik vendor mase aku bertunang dulu, tak payah pening pening nak carik vendor lain.. puas ati sangat dgn design dr nash mase aku bertunang dulu. dr nash ni sebenarnyer lecturer kt UNITEN.. aku kenal die pun melalui sepupuku... so, aku dah reserve kt die bab-bab pelamin nih.

pasal katering kitorang xdecide lagi sebab mak n ayah aku yang akan carik.. yelar, org tua-tua kan lebih arif n peka pasal bab-bab makanan nih.. so, aku serahkan pasal makanan ni kat ayah n emak.

tentang kameraman pulak, aku dah booked! yer, book awal2.. kameraman aku nih, student jugak kt dlm uitm nih.. budak masscomm.. ble tgk portfolio die dlm fb, picturenyer pun puass ati.. cume, deposit jer belum bayau lg.. argenyer pun mmg ikut bajet kami berdua..

majlis kami ni pun tak tau lagi nak buat kat maner.. same ada kt key ell atau kat kampung, melakau.. ni yang kami sekeluarge tgh fenin-fenin.. kalo buat kat kampung, nak kena pikir perabot-perabot baru lagi.. aduhhh

aiyooooo.... banyak lagi benda nak kena buattt dan nak kena pikirrrrr okehhh..

takper, biar kite mule sikit-sikit, kemudian ari nanti taklah kite fenin-fenin dan kelam kabut nak carik barang kannn... banayak lagi benda lain nak kena buat mase tuh..

okehhh... da......di......duuuu

No comments: